środa, 17 grudnia 2014

przepis na serduszka i gwiazdki z masy solnej na święta

Przepis:
1 szklanka mąki
1 szklanka soli
1/2 letniej wody

Będą Wam również potrzebne:
wałek,
foremki,
koronka ( albo coś innego z fakturą )
farby
sznurek do zawieszenia


Wymieszać mąkę z solą, wlać wodę, zagnieść i masa solna gotowa!
Najłatwiejszy sposób na masę solną i według mnie najbardziej sprawdzony.
Kiedyś próbowałam dodawać klej do tapet i inne cuda, ale efekt był taki, że pokleiłam ręce i czy zauważyłam różnice w samej masie? Hmmmm.....


Jak odcisnąć wzór: 
To nic trudnego. Gdy już mamy rozwałkowane ciasto przykładamy koronkę, albo inną rzecz z fakturą (może to być np. folder do embosingu) i przejeżdżamy wałkiem. Dosłownie wciskamy koronkę do ciasta.
Odrywamy i vuala - GOTOWE!




Zapytacie o suszenie. 
Ja nie wkładam niczego do piekarnika. Odstrasza mnie gigantyczny rachunek za prąd. Gdyby jednak ktoś się uparł: 50 stopni, czas suszenia około 4 godziny. Obracamy co jakiś czas.
Ja wykorzystuje kaloryfer, wada jednak jest taka, że masa schnie........................................................... i schnie, i schnie, i schnie i trzy dni później mogę malować.

Jakiś czas temu brałam udział w Wymiance Świątecznej.
Moją wymiankową parą była Magda z bloga W pokoju na poddaszu.
Wykonałam dla Niej komplet biżuterii z kryształków Swarovskiego. Zamiast tzw. "przydasi" zrobiłam dodatkowy komplet kolczyków.



Magda przygotowała dla mnie taką przesyłkę:

Bardzo Ci dziękuje, otrzymałam wspaniałą paczkę i jestem pod ogromnym wrażeniem zawartości. :)

Uciekam wreszcie spać, bo od kilku tygodni jestem w ciągłym biegu i doczekać się nie mogę Świąt, bo wiem, że właśnie wtedy w końcu wypocznę.

Agnieszka

19 komentarzy:

  1. Dzięki za przepis na mase :) Bo tez sie przymierzam do zrobienia ozdob :) A Twoje przesliczne są! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję i pochwal się koniecznie swoimi dziełami :)

      Usuń
  2. piękne ozdoby Ci wyszły... ja nie mam tyle cierpliwości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uwierz mi ja też nie, dlatego tak długo je robiłam.... :)

      Usuń
  3. Przepis na masę solną znałam, i chyba nawet w takich proporcjach jak u Ciebie :) Ale zastanawiałam się nad tymi wzorkami, teraz już wiem czym i jak zrobić :) Dziękuje :)
    Pozdrawiam serdecznie
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika jak to mówi moja mama : "człowiek uczy się całe życie..." ja też odkryłam ten sposób niedawno, tzn z koronką znałam już wcześniej, ale z folderem do embosingu dopiero Dorota mnie oświeciła :) spróbowałam i jakimś cudem wyszło :)
      pochwal się efektami :) A może stworzyłabyś jakieś nowe wzory do embosingu i wzbogaciła swój asortyment w sklepie??

      Usuń
    2. To racja, człowiek cale życie się uczy :) Hmm... foldery do embosingu mówisz... pomysł bardzo dobry, trzeba nad tym pomyśleć :) Dzięki za podsunięcie tego pomysłu :) Duża buźka dla Ciebie.

      Usuń
    3. myśl, myśl, bo pomysł rewelacyjny !!! napisałam na Priv na FB

      Usuń
  4. Fajne te Twoje serduszka z masy solnej. przepis pewnie też się przyda:) pozdrawiam i życzę udanych świąt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tobie również Zdrowych i Wesołych Świąt Bożego Narodzenia :) chociaż pewnie jeszcze na blogu do Ciebie napiszę przed Świętami :)

      Usuń
  5. Oj, chyba się skuszę! masa solną już się bawiłam, ale zawieszek z taka koronką- nie! A są piękne! Buźka!
    PS Świetna wymianka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powiem Ci, że dość szybko się je robi, dłużej sprząta.... a najdłużej czeka i maluje....
      pochwal się koniecznie efektem :)
      ps. dziękuje

      Usuń
  6. Piękne, aż żałuję, że nie wzięłam się za masę solną na te Święta;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeszcze masz chwilkę to może zdąrzysz.... to nie trwa aż tak długo, tzn robienie, gorzej z suszeniem, ale na upartego może byś się wyrobiła :)

      Usuń
  7. Piękne :) U nas zawsze moja córka robi takie cudeńka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Aguś gwiazdki są cudne !!! Bardzo ładnie pomalowane.
    Prezenty przygotowałaś super. Ja też wolę konkret niż przydasie które nie koniecznie umiem potem wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękne są te gwiazdki, w tym roku już mam wszystkie dekoracje, ale w przyszłym na pewno skorzystam z przepisu!! :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tylko jak sie je maluje pedzelkiem czy na wałku?

    OdpowiedzUsuń

Wyróżnienie SZUFLADA

moje wyzwanie dla Was do 29.07.2012

moje wyzwanie dla Was do 29.07.2012
wyzwanie

Popularne posty